Soma nabiera barw

12.12.2013 | pssite.com | underluk

Soma nabiera barw

Twórcy takich gier jak "Amnesia" i "Penumbra" pracują obecnie na projektem zatytułowanym "SOMA". Studio Frictional Games na swoim blogu zdradziło kilka szczegółów zmierzającej na PS4 produkcji.


"1) Wszystko składa się na fabułę.
Po pierwsze chcemy, by gracz nieustannie czuł, że jest częścią płynnej historii. Gry zwykle dzielone są na momenty fabularne i akcję/zagadki logiczne. Chcemy zatrzeć tę granicę. Potwory nie zaatakują gracza bez powodu. Każdy z nich dostanie własną SI i będzie opierał się na indywidualnych pobudkach.

2) Traktowanie świata na poważnie
Każdy element otoczenia jest na swój sposób powiązany z fabułą. Nic nie zostanie dodane na siłę, żeby gameplay dawał więcej frajdy czy miejscówki wyglądały ciekawiej.

3) Gracz u władzy
Bohater prowadzony przez gracza musi mieć możliwość podejmowania decyzji i wpływania na otoczenie. To gracz popycha fabułę do przodu, gra nie podpowie co trzeba zrobić w danym momencie. Będą podpowiedzi, ale nic nachalnego. Jeśli gra podświetla kluczowe przedmioty i prowadzi za rączkę to nie jest w stanie być wiarygodnym i wciągającym przeżyciem.

4) Wierzymy graczowi
Wierzymy, że grająca osoba zachowa się zgodnie z klimatem naszej gry. Nie pokazujemy istotnych rzeczy przez cutscenki czy tym podobne zagrania. Zakładamy, że gracz dokładnie sprawdzi wszystkie zakątki i ostrożnie będzie pokonywał kolejne lokacje. Dajemy wolność, ale pominięcie ważnej rozmowy, bo nie chce się jej słuchać, utrudni dalsze poczynania. Traktujemy poważnie naszą produkcję i tego samego oczekujemy od graczy.

5) Tematyka wzbogacająca rozgrywkę
SOMA porusza nietypowe dla gier tematy, jak świadomość czy natura egzystencji. Gracz jednak musi wyrazić zainteresowanie i chęć do własnych przemyśleń nad tymi zagadnieniami. Nie każdy podejdzie w ten sposób do naszej gry, lecz osoby, które się do tego przekonają, czeka niepowtarzalne doświadczenie."


Najnowsze wieści