24.11.2016 | galakta.pl, swiatgierplanszowych.pl | underluk
Jeśli lubicie gry planszowe i slashery z lat osiemdziesiątych, to "Ostatni piątek" może być strzałem w dziesiątkę. Tytuł trafił do oferty wydawnictwa Galakta.
--
Ta nowa gra planszowa dla 2-6 graczy, utrzymana w klimacie horroru lat 80. wymaga niebanalnej strategii i umiejętności przewidywania od wszystkich uczestników. Jeden gracz wciela się w postać Szaleńca, podczas gdy pozostali kierują postaciami 5 Obozowiczów.
Rozgrywka w Ostatni piątek przebiega w wątku fabularnym, prowadzącym przez 4 rozdziały – od przybycia do obozu po finałowe starcie z Szaleńcem – które mają osobne zasady i cele.
Witamy w Camp Apache!
W samym sercu lasu, nad malowniczym jeziorem witają nas odległe krzyki i ciała zamordowanych właścicieli obozu. Aby przetrwać do świtu Obozowicze muszą znaleźć żetony kluczy, które umożliwią im otworzenie chatek i uchronienie się przed psychopatycznym mordercą. Szaleniec musi pozbyć się wszystkich przybyłych, zanim zdążą się schronić – mroczna klątwa obozu nie może zostać zdjęta!
Jeśli choć 3 Obozowiczom uda się przetrwać w chatkach, w rozdziale II to Szaleniec zostaje zwierzyną. Ocaleni gracze wraz z nowo przybyłymi Obozowiczami (liczba postaci jest uzupełniana innymi kartami w brakujących kolorach) szukają śladów mordercy i ruszają w pościg. Rozdział kończy się wyłonieniem Wybrańca – gracza, który przekroczy pole zajmowane przez Szaleńca lub który na koniec piętnastej rundy będzie najbliżej niego.
Teraz morderca rusza na odwet – musi dopaść Wybrańca, nim ten będzie w stanie dopaść jego. Pozostali Obozowicze muszą przez cały rozdział chronić Wybrańca i spowalniać Szaleńca, nawet za cenę własnego życia. Jeśli im się to uda, nadejdzie czas ostatecznego rozprawienia się z mordercą.
W finałowej rozgrywce Szaleniec znów jest zdany na łaskę znajomości obozu, a skrzyżowanie dróg z Wybrańcem będzie go kosztować wszystko. Morderca musi przetrwać piętnaście rund, aż znów zapadnie noc – wtedy wygra, ostatecznie rozprawiając się z młodymi. Jednak napotkanie obozowicza spowoduje, że ten zaalarmuje innych i ujawni jego obecne miejsce, czego Wybraniec z pewnością nie przeoczy; w tej rundzie lepiej unikać wszystkich Obozowiczów…
Którędy droga?
Należy zwrócić szczególną uwagę na pola, po których poruszają się pionki. Białe pola to drogi Obozowiczów, którzy mogą wykonać w swojej turze 2 ruchy. Pola numerowane to ścieżki Szaleńca, który może poruszać się po tych, które są połączone przerywaną linią.
Pola Szaleńca są numerowane, aby gracz wcielający się w niego mógł się rozeznać i swobodnie planować swoje ruchy – jego gra toczy się bowiem za zasłonką. Gracz notuje swoje ruchy na kartce, a ruchy pionka ujawnia pozostałym graczom z opóźnieniem kilku ruchów, tylko w wybranych turach.
Jeśli gracz stoi na polu, które przechodzi przez połączenie pól numerowanych, w momencie gdy morderca przemieści się między tymi polami, Obozowicz zostaje zabity – traci wszystkie wskazówki i żetony, a na jego miejscu kładzie się żeton Ciała. W innych rozdziałach to Szaleniec musi uważać na białe pola Obozowiczów, aby nie zostać złapany.
--
Gra już jutro (25.11) powinna być w sprzedaży.