23.01.2018 | ppe.pl | underluk
Pamiętacie „Silent Hills”? Na pewno. W końcu interaktywny horror nad którym dłubali Hideo Kojima i Guillermo del Toro zapowiadał się na kawał dobrej gry. A pamiętacie "P.T."?
Dla przypomnienia. „P.T.” (2014) było taką pokazówką technologii, która miała stać za „Silent Hills”, a przy okazji była fantastycznym kawałkiem przerażającego kodu. Demo ukazało się tylko na PlayStation 4 i można było je pobrać z cyfrowego sklepu Sony. Niestety po aferze z Konami i Hideo Kojimą w roli głównej, cały projekt „Silent Hills” trafił do piachu, a „P.T.” zostało usunięte z serwerów i dziś nie da się go już pobrać. Oczywiście w sieci momentalnie pojawiły się na sprzedaż w horrendalnych cenach konsole z zainstalowanym demem, ale to już przemilczmy.
Tak wygląda przeszłość. A teraźniejszość? Otóż, fani nie zapomnieli i dwóch z nich pracuje obecnie nad przeniesieniem „P.T.” na komputery.
Pierwszy, SmoggyChips, stara się odtworzyć demo w oparciu o Unreal Engine 4, a z efektem jego starań możecie zapoznać się na stronie Game Jolt.
Drugim jest LinusPixel, który wyodrębnił animacje, mapę oraz tekstury z oryginału i stara się wszystko odtworzyć na nowym silniku. Ma już prototyp swojej pracy.
Oba projekty nie są jeszcze ukończone, ale myślę, że warto mieć je na uwadze.