The Medium zaprezentowane

08.05.2020 | ppe.pl | underluk

The Medium zaprezentowane

Na konferencji Microsoftu pokazano „The Medium”, najnowszy i największy projekt w historii rodzimej ekipy Bloober Team.


Twórcy m.in. „Blair Witch” i „Layres of Fear” szykują nam „psychologiczny horror nowej generacji”. Będzie to historia Marianne, medium, która żyje w dwóch światach: rzeczywistym i duchowym. Bohaterka zobaczy wizję morderstwa dziecka i trafi do opuszczonego hotelu, który wiele lat temu stał się miejscem niewyobrażalnej tragedii. To właśnie tutaj gracze znajdą odpowiedzi na trudne pytania. [za ppe.pl]


O genezie pomysłu na grę, twórcy mówią tak:


Pomysł był już w 2012 roku, chyba pierwsza jego iteracja. Oczywiście gra się zmieniła i nasze podejście się zmieniło, ale tylko następna generacja jest w stanie poradzić sobie z naszą wizją. Więc tak, czekaliśmy na ten sprzęt. Nie mogę ci teraz powiedzieć o naszej najważniejszej funkcji, bo będziemy musieli ją zachować na później. Ale mechanika rozgrywki zbudowana wokół dwóch światów nie mogła zostać w pełni zrealizowana na obecnym sprzęcie klasy "current-gen". To jest coś, co moim zdaniem odróżnia naszą grę od innych. Jest ona nawet opatentowana. Więc tak, gra po prostu nie może działać w ten sam sposób na platformach bieżącej generacji. I dlatego tworzymy grę na Xbox Series X, plus PC.


O samej grze, natomiast tak:


Medium to gra o punktach widzenia. Więc nic nie jest proste, nic nie jest czarno-białe, a wszystko zależy od perspektywy i informacji, które mamy. Granie medium daje nam bardzo unikalny punkt widzenia, który jest poza zasięgiem zwykłych ludzi. Podjęto decyzję, aby zapewnić graczom bardziej filmowe doznania. Więc w zasadzie projektujemy grę niczym film, staramy się znaleźć najlepsze lub najbardziej niepokojące kąty widzenia kamery na nadchodzące wydarzenia. Przejście na perspektywę trzeciej osoby daje nam również narzędzia, które pozwalają na bardziej wciągające, bardziej kinowe doświadczenie i pokazanie innych emocji niż te, które mieliśmy wcześniej w przypadku perspektywy pierwszej osoby.


Nad warstwą dźwiękową „The Medium” czuwają Arkadiusz Reikowski i Akira Yamaoka… tak, ten sam, który dłubał nad serią „Silent Hill”.


Zagramy na PC i Xbox Series X. 



Najnowsze wieści